rus: live_page

запис трансляції 07 грудня, 10:10

Іконографія та парадокси фільму «Земля»

додати в календардодати в календар
додати в календардодати в календар

«Земля» (1930) — одна з найвідоміших стрічок в історії українського кіно, але водночас — контроверсійна робота, що викрила цілий ряд антиномій і протиріч свого часу, ставши «лебединою піснею» німого періоду українського кіно й епохи ВУФКУ (Всеукраїнського фото- та кіноуправління). У цій лекції ми спробуємо окинути фільм Довженка сучасним поглядом, знаходячи відповіді на запитання, що досі бентежать його глядачів та глядачок. Що ми бачимо сьогодні, коли дивимося фільм «Земля» (1930)? Як Довженку вдалося створити такий фільм? Чому стрічку заборонили? Чи випадковими є ремінісценції до «Землі» в сучасній українській культурі?

Учасники/-ці

Олександр Телюк

кінознавець, керівник кіноархіву Національного центру Олександра Довженка

Співкуратор виставок музею кіно «Довженко-Центру» під назвами «ВУФКУ: Lost & Found» (2019), «Кричати! Кликати! Горіти!» (2020), а також численних кінопоказів у межах Одеського міжнародного кінофестивалю, Київського міжнародного кінофестивалю «Молодість», Міжнародного фестивалю кіно та урбаністики «86», Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA та інших. Співупорядник видань «Кіноревізія Донбасу» (2017, 2018), «Чорнобиль (не)видимий» (2017), «Антологія української кінокритики 1920-х» (2018-2021).

Серія лекцій, що має на меті висвітлити загальні тенденції сучасного світового кінопроцесу: від ремінісценцій до виробництва, від кінокритики до глядацьких практик. Запрошені лектор(к)и допоможуть розібратися в особливостях роботи з кіноспадщиною, феміністичній оптиці в кіно та в тому, як документальне кіно впливає на світові кінопроцеси. Лекції оснащені субтитрами та створені на основі доробку фільмів з архіву ГО «ДОСТУПНЕ КІНО».

 

Проєкт реалізований за ініціативи ГО «Fight For Right» за програмою Дім Європи Європейського Союзу в партнерстві з Ars Mediale, Довженко-Центром та ГО «Докудейз».